ПЛАН
роботи психологічної служби спеціалізованої школи №64 м. Київ
на 2023/2024 н.р.
Психодіагностична робота
| 1. | Дослідження рівня сформованості адаптації до шкільного навчання (шкільної мотивації, емоційного стану): – відвідування уроків, спостереження за стилем спілкування вчителя з учнями; – проведення бесід із класним керівником 1-го класу з метою визначення рівня адаптації учнів; – проведення діагностики емоційного стану першокласників у перші дні відвідування школи. Методика «Школа звірів» (С. Панченко) – проведення діагностики становища дитини в колективі за допомогою методики «Мій клас». – проведення дослідження шкільної мотивації та адаптації. Методика «Дерево». | Жовтень – листопад Березень (повторно) | Троїцька Н.О. |
| 2. | Діагностика адаптованості п’ятикласників. Групова діагностика: Опитувальник К. Роджерса для виявлення адаптованості / не адаптованості особистості; – тест на дослідження шкільної тривожності Філіпса; – вивчення мотивації навчання (Лусканова); – Самооцінка школяра (Лонг Б., Зиллер Р., Хендерсон Р., 1986р). | Жовтень-листопад Січень-лютий (повторно) | Троїцька Н.О. |
| 3. | Діагностика адаптованості учнів 10-го класу: – вивчення рівня особистісної зрілості (опитувальник Ю.Гільбуха) – методика визначення особистісної адаптованості школярів (А. В. Фурман) – дослідження мікроклімату та структури взаємовідносин у класному колективі (соціометрія) Дж. Морено. | Листопад Березень (за потребою) | Троїцька Н.О. |
| 4. | Виявлення професійних нахилів, інтересів, здібностей старшокласників з метою рекомендації відповідного профілю навчання та вибору майбутньої професії. Групова діагностика «Диференційно-діагностичний опитувальник» (Клімов), тест «Тип особистості» (Голланд), «Карта інтересів» (Голомшток). учні 11-х класів учні 9-х класів | Листопад Січень-лютий | Троїцька Н.О. |
| 5 | Проведення діагностичного мінімуму в 4-му класі: – діагностика рівня тривожності (Філіпса); – статус у колективі, характерні риси взаємин з однолітками (соціометрія); Дж. Морено – відвідування уроків з метою вивчення ставлення вчителя до учнів, стилю проведення уроків і впливу цих факторів на засвоєння навчального матеріалу. | Травень | Троїцька Н.О. |
| 6 | Допрофільна діагностика схильності учнів до вивчення окремих предметів: – методика «Профіль» (модифікація «Карти інтересів»); – виявлення схильностей: «Опитувальник професійних схильностей Л.Йовайши» модифікація Г.В. Резапкиной); – діагностики особливостей мислення: опитувальник типа мислення. учні 7-8-х класів | Протягом року | Троїцька Н.О. |
| 7 8 9 | Індивідуальна діагностична робота з дітьми, які потребують підвищеної уваги: «Тест шкільної тривожності» (Філліпс), «Методика діагностики стану агресії» (Басса-Дарки), «Методика виявлення типу темпераменту» (Айзенк), анкета гіперактивності (Калити). | За запитом педагогів та батьків | Троїцька Н.О. |
| 10 | Діагностика родинних відносин: Проєктивна методика “Кінетичний малюнок родини”, тест «Ваше виховання». | За потреби | Троїцька Н.О. |
| 11 | Консультації для батьків «Профільна освіта. Допомога у виборі професії» | Протягом року | Кириченко А.С. Троїцька Н.О. |
| 12 | Психодіагностування адаптації учнів перших класів: -бесіда з вчителями: -спостереження під час навчального процесу -візуальна психодіагностика | Вересень-Жовтень | Кириченко А.С. |
| 13 | Психодіагностування адаптації учнів п’ятих класів: – спостереження під час навчального процесу – бесіда з вчителями – діагностичне дослідження за допомогою методик Філіпс, проективні методикидіагностики) | Жовтень- Листопад | Кириченко А.С. |
| 14 | Робота з кризовими станами підліткового віку: -вивчення запитів батьків та педагогів на роботу з підлітками -діагностика причин порушення поведінки | Протягом року | Кириченко А.С. |
| 15 | Психологічні спостереження за учнями під час уроків та перерв з метою відстеження особливостей адаптації. | Протягом року | Кириченко А.С. |
| 16 | Анкетування за методикою «Агресивна поведінка» (за Є. Ільїним та П. Ковальовим) | Березень | Кириченко А.С. |
| 17 | Профорієнтація учнів: Групова психодіагностика професійних інтересів і нахилів учнів з обговоренням результатів;Групові консультації з питань вибору професії чи подальшого навчання в школі; Індивідуальні консультації учнів, які мають труднощі у виборі професії | Січень-Лютий | Кириченко А.С. |
| 18 | Діагностика учнівського колективу на етапі переходу з молодшої школи до середньої | Квітень | Кириченко А.С. |
| 19 | Психологічний супровід учнів у період первинної адаптації (спостереження, консультації, патронаж). | І семестр | Кириченко А.С. |
| 20 | Дослідження актуальних психологічних проблем у колективі за запитом педагогів і адміністрації школи | Протягом року | Кириченко А.С. |
| 21 | Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: – спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; – психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; – соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; – визначення рівня тривоги та депресії учнів. | Протягом року | Кириченко А.С. |
Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота
| № з/п | Заходи | Термін виконання | Відповідальний |
|---|---|---|---|
| 1. | Корекція дезадаптації першокласників «Адаптація першокласників до школи» (Белік Л.М.) | грудень- січень | Троїцька Н.О. |
| 2. | Корекція дезадаптації п’ятикласників Групові заняття: програма адаптації «Перший раз у 5 клас» Є.Коблик | листопад- грудень | Троїцька Н.О. |
| 3. | Програма адаптаційного періоду для учнів 10-го класу Титова Олена Сергіївна | грудень- лютий | Кириченко А.С |
| 4. | Корекційно-розвивальна програма для подолання тривожності в підлітків «Життя без тривожності» Урожай Оксана Олександрівна | протягом року (за потребою) | Троїцька Н.О. |
| 5. | Підвищення стійкості до переживання наслідків стресу школярами після психотравмувальних подій, корекційно – розвивальна програма «Безпечний простір» | Протягом року | Троїцька Н.О. |
| 6. | Здійснення соціально-педагогічного супроводу учасників освітнього процесу, які опинилися у складних життєвих обставинах, перебувають у кризових ситуаціях (постраждали від соціальних, техногенних, природних катастроф, перенесли тяжкі хвороби, стреси, переселення, зазнали насильства тощо); захист конституційних прав і статусу, законних інтересів здобувачів освіти | Протягом року | Кириченко А.С. |
| 7. | Проведення корекційно-розвивальних занять з учнями «Корекція шкільної тривожності» | Січень | Кириченко А.С. |
| 8. | Корекція тривожності у дітей з особливими освітніми потребами | Протягом року | Кириченко А.С. |
| 9. | Психологічний супровід дітей, які втратили рідних під час війни | За потреби | Кириченко А.С. |
| 10. | Психологічний супровід дітей з неповних сімей | За потреби | Кириченко А.С |
Консультаційна робота
Психологічна просвіта
| № з/п | Заходи | Термін виконання | Відповідальний |
|---|---|---|---|
| 1. | Проведення з учнями бесід, тренінгів, індивідуальних та групових консультацій з питань: – виховна година «Комп’ютерна залежність». Учні 7-8 класів. – виховна година «Шлюб. Одруження. Дитина.». Учні 10 класу. – гра-подорож «Права дітей». Учні 3, 4 класів. – відео лекторій «Правова абетка». Учні 1-2 класів. – акція «Червону стрічку носять небайдужі» до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом. Учні 8-9 класів. – Тренінг «Твоє життя у твоїх руках». Учні 6-9 класів. – година спілкування “Як оминути лихо” з переглядом відеофільму “Станція призначення – життя”. Учні 1-11 класів. – відеолекторій «Порушення прав дітей: експлуатація та торгівля». Учні 6-8 класів. – година спілкування «Коли дівчинка дорослішає» – бесіди з профілактики шкідливих звичок серед учнів на годинах спілкування. Учні 7-11 класів. | Вересень Січень Грудень Березень Грудень Січень Лютий Квітень Березень Вересень | Троїцька Н.О. |
| 2. | Виступи на батьківських зустрічах (повідомлення результатів психологічних досліджень, надання рекомендацій, лекторій для батьків «Шкільні труднощі, як з ними впоратися батькам першокласника», «Психологічні особливості розвитку дитини підліткового віку», «Психологічна підготовка до ЗНО», «Психологічні особливості адаптації дитини до шкільного навчання», «Як допомогти дитині у виборі майбутньої професії», «Самопізнання як основа психологічного здоров’я». | За запитом адміністрації, класних керівників | Троїцька Н.О. |
| 3. | Виступи на педагогічних радах (за планом роботи педрад). Підготовка буклетів, пам’яток тощо | За планом | Троїцька Н.О. Кириченко А.С. |
| 4. | – інформування з проблем торгівлі людьми; –інформування з питань запобігання та протидії домашньому насильстві в умовах воєнного стану в Україні; – формування у здобувачів освіти національних та європейських цінностей; | Протягом року | Троїцька Н.О. |
| 5. | Систематичне розміщення та поновлення матеріалів на сайті школи. | Протягом року | Троїцька Н.О. Кириченко А.С. |
| 6. | Оновлення сторінки порад для батьків на сайті школи з теми «Профілактика інтернет-залежності підлітків» | Вересень | Троїцька Н.О. Кириченко А.С. |
| 7. | Онлайн вікторина до Дня толерантності | 16 Листопада | Кириченко А.С. |
| 8. | Заняття з єлементами тренінку «Толерантність у сучасному світі» | Листопад | Кириченко А.С. |
| 9. | Година спілкування « Для чого необхідно слідкувати за здоров’ям» | Грудень-березень | Кириченко А.С. |
| 10. | Година спілкування « Здорова людина – здорове суспільство» | Квітень травень | Троїцька Н.О. Кириченко А.С. |
| 11. | Профілактика цифрової залежності серед учнів. | Травень | Троїцька Н.О. Кириченко А.С. |
| 12. | Цикл класних годин по профілактиці шкідливих звичок: «Десять заповідей здоров’я» | Протягом року | Кириченко А.С. |
| 13. | Небезпеки віртуального простору (розробка інформаційних стендів, виховні години «Безпечний інтернет») | Протягом року | Кириченко А.С. |
| 14. | Сократівські бесіди «Конфлікт і булінг. Де проходить межа?» | Протягом року | Кириченко А.С. |
| 15. | Лекція педагогам «Як підтримати та заспокоїти дитину під час війни» | Протягом року | Троїцька Н.О. Кириченко А.С. |
| 18. | Небезпеки віртуального простору (розробка інформаційних стендів, виховні години «Безпечний інтернет») | Протягом року | Кириченко А.С. |
| 19. | Сократівські бесіди «Конфлікт і булінг. Де проходить межа?» | Протягом року | Кириченко А.С. |
| 20. | Розміщення «Скриньки довіри» та постійний моніторинг звернень | Протягом року | Троїцька Н.О. Кириченко А.С. |
| 21. | Оновлення стенду «Стоп БУЛІНГ» | Протягом року | Троїцька Н.О. Кириченко А.С. |
Організаційно-методична робота
| № з/п | Заходи | Термін виконання |
| 1. | Складання аналітичного звіту соціально-психологічної служби за рік | травень |
| 2. | Щоденне оформлення документації | щоденно |
| 3. | Розробка корекційних і розвивальних програм | протягом року |
| 4. | Підготовка виступів на батьківських зустрічах, педрадах | згідно плану |
| 5. | Підготовка тренінгів, диспутів | протягом року |
| 6. | Участь у науково-методичних семінарах соціальних педагогів та психологів | протягом року |
| 7. | Педагогічна самоосвіта, робота з методичною літературою | протягом року |
| 8. | Складання банку даних психологічного інструментарію | протягом року |
| 9. | Створення та оновлення стендів соціально-психологічної служби | протягом року |
| 10. | Зв’язки з громадськістю: – Відвідування учнів вдома, бесіди з батьками. – Відвідування батьків за місцем роботи -Відвідування різних служб з метою консультацій – Співпраця з педагогами та психологами навчальних закладів – Взаємодія з органами виконавчої влади та громадським самоврядуванням – Співпраця з медпрацівниками -Взаємодія з недержавними громадськими організаціями. | протягом року при необхідності |
| 11. | Складання річного плану | Вересень |
| 12. | Підготовка психодіагностичного інструментарію | Протягом року |
| 13. | Підготовка до основних видів робіт | Протягом року |
| 14. | Відвідування курсів, лекцій, семінарів. | Протягом року |
| 15. | Інша організаційно-методична робота | Протягом року |
| 16. | Консультації в методичних та наукових центрах | Протягом року |
| 17 | Оновлення банку даних дітей пільгових категорій | Вересень |
| 18. | Участь у самооцінюванні школи | Протягом року |
| 19. | Участь у засіданнях команди супроводу | Протягом року |
Зв’язки з громадськістю
| № з/п | Заходи | Термін виконання |
| 1. | Залучення організацій та установ, з якими співпрацює соціальний педагог | Протягом року |
| 2. | Співпраця з батьківською громадою | Протягом року |
| 3. | Співпраця з Центром сім’ї Солом’янського району | Протягом року |
| 4. | Співпраця з інклюзивно-ресурсним центром | Протягом року |
| 5. | Співпраця з медичними установами, в яких обслуговуються здобувачі освіти | Протягом року |