З досвіду роботи. Туристсько-краєзнавчий напрямок

Туриська-краєзнавча робота в школі спрямована на відродження духовності, історичної пам’яті, любові до рідного краю, патріотизму, відповідальності за збереження історико-культурного надбання.

Затверджено відповідальних осіб з числа вчителів і керівників гуртків за конкретними напрямами діяльності в рамках експедиції: дослідницької, туристсько-краєзнавчої та еколого-натуралістичної роботи. А саме:

  • історичне краєзнавство і археологія – Уніченко Г.І.
  • географічне краєзнавство і геологія – Скрипник О.С.
  • етнографічне і літературне краєзнавство – Колендзян О.Т.
  • біологічне краєзнавство та екологія– Цимбаревич Н.М.
  • туристсько-краєзнавчі маршрути (експедиція «Історія міст і сіл України») –Уніченко Г.І.
  • нариси-описи (експедиція «Історія міст і сіл України») – класні керівники 5-11 класів згідно з обраними маршрутами;
  • спортивний туризм – керівник туристичного гуртка Уніченко Г.І.

Упродовж останніх 3 років педколективом школи  проведена значна робота із реалізації завдань, визначених історико-географічною експедицією «Історія міст і сіл України», історико-етнографічною експедицією учнівської і студентської молоді «Україна вишивана», історико-краєзнавчою акцією учнівської і студентської молоді «Шляхами подвигу і слави».

 

У школі  гуртковою роботою за даним напрямком охоплено 45  учнів, зокрема, в школі  діють 2 гуртки з туристсько-краєзнавчого напрямку: 1 гурток “Школа безпеки” (військово-патріотичний напрямок, 2 групи), 1 гурток туризму” Турисько-краєзнавчий гурток”

 

У школі практикується використання музейних експозицій для підготовки учнівських виступів на краєзнавчих конференціях та написання науково-дослідницьких робіт для участі конкурсі-захисті робіт МАН.

Туристично-краєзнавча робота посідає ключове місце в національно-патріотичному вихованні молодого покоління, а участь в екскурсіях “Краса і біль України”, “Сто чудес України” сприяє вихованню в учнів національної самосвідомості.

Значно зріс інтерес учнів до екскурсій у різні міста України. Так протягом останніх двох років здійснено неодноразові поїздки із учнями різних класів у Кам’янець-Подільський, Тернопіль, Львів, Хотин і Чернівці, Одесу тощо.

Сутністю туристської діяльності, тією найістотнішою формою її, без якої немає туризму, є похід. Тож важливим є  організація і проведення одно- і дводенних походів. Від їх ефективного вирішення залежало успішне виконання обраних туристською группою оздоровчих, спортивних, пізнавальних і виховних завдань та дотримання правил безпеки руху на маршруті всіма учасниками туристських походів. Адже активний пішохідний туризм з його значним, але рівномірно розподіленим у часі навантаженням позитивно впливає на психофізичний стан школярів. З метою реалізації цього положення на практиці систематично проводилася відповідна організаційно-методична робота з батьками учнів. Це досягалося у процесі проведення бесід, диспутів, індивідуальних консультацій з батьками; організації показових занять з демонстрацією фото- і відео матеріалів та зустрічей з обміну досвідом морального виховання дітей у сім’ї.

Таким чином, в основному виконувалися основні завдання туристсько-краєзнавчої діяльності : відродити духовність, моральність, національну самосвідомість, сформувати в них риси високої громадянськості; прищеплювати любов до праці; залучати їх до проведення в походах пошукової та суспільно-корисної роботи, поповнювати зібраними в походах і подорожах матеріалами краєзнавчі музеї, кабінети та кутки; виховувати міцний і дружний учнівський колектив, установлювати й зміцнювати зв’язки між дітьми різних шкіл, сіл, міст, національностей; загартовувати учнів фізично й морально.

Вітаємо учнів школи, які вибороли призові місця у районних туристських змаганнях. Керівник — Уніченко Г.І.