ПЛАН заходів щодо запобігання будь-яких проявів дискримінації, булінгу в закладі на 2021-2022 н.р.
№ з/п | Заходи | Термін виконання | Відповідальний |
ПЕРВИННА ПРОФІЛАКТИКА
Ознайомлення працівників школи зі змістом Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18.12.2018 № 2657-VIII | Вересень 2021 | Тибольчук А.Г. | ||
Проведення засідання МО класних керівників щодо профілактики булінгу в освітньому середовищі: 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи 2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти | Вересень 2021 | Тибольчук А.Г. | ||
Ознайомлення здобувачів осіти 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи 2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти | Вересень 2021 | Класні керівники | ||
Оновлення інформації для батьків щодо запобігання проявів булінгу в освітньому середовищі 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи 2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти | Вересень 2021 | Тибольчук А.Г. | ||
Створення графіку чергування вчителів під час перерв в місцях загального користування (їдальня, коридор, роздягальня) | Протягом навчального року | Злотенко В.М. | ||
Проведення педагогічної ради на тему «Забезпечення комфортних й безпечних умов навчання і виховання здобувачів освіти в сучасному освітньому середовищі, вільному від будь-яких форм насильства та дискримінації» | Грудень | Тибольчук А.Г. | ||
Розгляд питання профілактики булінгу (цькування) у школі на нарадах при директорі, Раді з профілактики правопорушень, МО класних керівників | Протягом року | Тибольчук А.Г. | ||
Розгляд питання профілактики булінгу (цькування) у школі на батьківських конференціях, батьківських всеобучах, засіданнях ТРИКУТНИКА | Протягом року | Тибольчук А.Г. Кириченко А.С. Стельмах Н.С. | ||
Засідання Шкільної Ліги щодо запобіганн булінгу в дитячому колективі | Жовтень-листопалд | Цвіліховська К.А. Кириченко А.С. | ||
Створення Кодексу безпечного середовища | Протягом року | Кириченко А.С. Стельмах Н.С. Цвіліховська К.А. | ||
Ознайомлення педагогічних працівників школи з оновленням нормативно-правової бази щодо насильства відносно та за участі дітей, порядку дій щодо виявлення і припинення фактів жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення | Протягом року | Тибольчук А.Г. | ||
Участь педагогічних працівників школи у вебінарах, тренінгах з питань профілактики булінгу (цькування) у школі | Протягом року | Тибольчук А.Г. |
Оновлення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах | Вересень | Кириченко А.С. Стельмах Н.С. | ||
Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: – спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; – психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; – соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; – визначення рівня тривоги та депресії учнів. | Протягом року | Класні керівники Кириченко А.С. Стельмах Н.С. | ||
Анкетування здобувачів освіти щодо розуміння поняття булінгу та моніторинг його проявів в освітньому середовищі | Грудень | Кириченко А.С. Тибольчук А.Г | ||
Діагностика учнів класу за допомогою опитувальника Лірі для діагностики міжособистісних стосунків та властивостей особистості під час спілкування. (7-8 кл.) | Грудень-Січень | Кириченко А.С. | ||
Дослідження психологічної атмосфери в класі («Оцінка групової згуртованості Сішора-Ханіна», методика Дж.Морено «соціометрія») (5 кл.) | Лютий | Кириченко А.С. | ||
Анкетування за методикою «Агресина поведінка» (за Є. Ільїним та П. Ковальовим) (8 кл.) | Лютий | Стельмах Н.С. |
ІНФОРМАЦІЙНО-ПРОФІЛАКТИЧНІ ЗАХОДИ
Оновлення стенду «Стоп БУЛІНГ» | Протягом року | Кириченко А.С. Стельмах Н.С. Цвіліховська К.А. | ||
Заняття з профілактики булінгу «Читання з передбаченням» за казкю Ірен Роздобудько «Дикі образи дикобраза». (1-2 кл.) | Грудень | Стельмах Н.С. | ||
Бесіда з елементами тренінгу «Проблема насилля та жорстокості стосується кожного» | Протягом року | Кириченко А.С. | ||
Розміщення «Скриньки довіри» та постійний моніторинг звернень | Протягом року | Стельмах Н.С. Кириченко А.С. | ||
Урок-квест «Зупинемо булінг разом» (5-8 кл.) | Протягом року | Стельмах Н.С. | ||
Години відвертого спілкування за участю шкільного офіцера поліції «Булінгу не місце в дитячому середовищі» | Протягом року | Тибольчук А.Г. Класні керівники 1-11 класів | ||
Співпраця з Центром «Сім‘ї» Солом‘янського району | Протягом року | Тибольчук А.Г. | ||
Постійне оновлення інформації (поради) для батьків та здобувачв освіти на шкільному сайті щодо профілактики негативних явищ та жорстокості серед підлітків | Протягом року | Кириченко А.С. Стельмах Н.С. | ||
Робота онлайн кінотеатру «Безпечне середовище дитинства» | Протягом року | Кириченко А.С. Стельмах Н.С. Цвіліховська К.А. |
Виховний захід «Усі ми різні – всі ми особливі» | Протягом року | Кириченко А.С. | ||
Година спілкування за темою: «Як запобігти булінгу в класі?» (5-10 кл.) | Лютий-Березень | Кириченко А.С. | ||
Сократівські бесіди «Конфлікт і булінг. Де проходить межа?» (5-7 класи) | Протягом року | Кириченко А.С. | ||
Тренінгове заняття “Толерантність врятує світ” | Протягом року | Кириченко А.С. | ||
Просвітницька робота за темою: «Життя в віртуальному просторі. Можливості та небезпеки» (5-11 кл.) | Потягом року | Кириченко А.С. |
Індивідуальні зустрічі «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» | Потягом року | Стельмах Н.С. | ||
Проведення годин спілкування на тему: «Кібербулінг» для 7-8 класів | Протягом навчального року | Стельмах Н.С. | ||
Заняття з елементаи тренінгу «Створимо разом Кодекс безпечного середовища» ( 5-11 кл.) | Протягом навчального року | Стельмах Н.С. | ||
Година спілкування: «Планета толерантності» 5-7 кл. | Грудень – березень | Стельмах Н.С. |
Інформування батьків та здобувачів освіти щодо порядку розглядів випадків боулінгу в освітньому середовищі | Протягом року | Тибольчук А.Г. | ||
Розгляд заяв про випадки булінгу | За заявою | Адміністрація школи | ||
Сеанси медіації (примирення) | За потребою | Соціально- психологічна служба |
План заходи
щодо запобігання будь-яких проявів дискримінації, булінгу в закладі
на 2020-2021 н.р..
№ з/п | Заходи | Термін виконання | Відповідальний |
1. | Ознайомлення працівників школи зі змістом Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18.12.2018 № 2657-VIII | Вересень 2020 | Тибольчук А.Г. |
2. | Ознайомлення працівників школи: 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи 2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти | Вересень 2020 | Тибольчук А.Г. |
3. | Ознайомлення здобувачів осіти 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи 2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти | Вересень 2020 | Класні керівники |
4. | Ознайомлення батьків учнів школи 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи 2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти | Вересень 2020 | Тибольчук А.Г. |
5. | Оновлення інформації на веб-сайті школи та документів: 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи 2. План заходів щодо запобігання та протидії булінгу (цькування) на 2020/2021 навчальний рік 3. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування); 4. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти | Протягом навчального року | Тибольчук А.Г. |
7. | Створення графіку чергування вчителів під час перерв в місцях загального користування (їдальня, коридор, роздягальня) | Протягом навчального року | Тибольчук А.Г. |
8. | Розгляд питання профілактики булінгу (цькування) у школі розглядати на нарадах при директорі, Раді з профілактики правопорушень, МО класних керівників | Протягом року | Тибольчук А.Г. |
9. | Розгляд питання профілактики булінгу (цькування) у школі на батьківських конференціях, батьківських всеобучах, засіданнях ТРИКУТНИКА | Протягом року | Тибольчук А.Г. Кириченко А.С. Стельмах Н.С. |
10. | Розробка та поширення серед учасників освітнього процесу пам’ятки «Маркери булінгу» | Протягом року | Кириченко А.С. Стельмах Н.С. |
11. | Ознайомлення педагогічних працівників школи з оновленням нормативно-правової бази щодо насильства відносно та за участі дітей, порядку дій щодо виявлення і припинення фактів жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення | Протягом року | Тибольчук А.Г. |
12. | Участь педагогічних працівників школи у вебінарах, тренінгах з питань профілактики булінгу (цькування) у школі | Протягом року | Тибольчук А.Г. |
13. | Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах | Вересень | Кириченко А.С. Стельмах Н.С. |
14. | Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: – спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; – психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; – соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; – визначення рівня тривоги та депресії учнів. | Протягом року | Класні керівники Кириченко А.С. Стельмах Н.С. |
15. | Діагностика рівня «довіри» та вміння протидіяти вливу інших людей (маніпуляторів) | Протягом року | Кириченко А.С. Стельмах Н.С. |
16. | Оформлення стенду «Скажимо насильству – НІ» | Жовтень | Кириченко А.С. Стельмах Н.С. Цвіліховська К.А. |
17 | Оформлення стенду «Стоп БУЛІНГ» | Листопад-Грудень | Кириченко А.С. Стельмах Н.С. Цвіліховська К.А. |
18. | Засідання ТРИКУТНИКА «Безпека в Інтернеті» | Січень | Тибольчук А.Г. |
19. | Виховна година за темою: «Стоп булінг» | Лютий-Березень | 7-11 клас |
21. | Засідання ТРИКУТНИКА «Створення безпечного середовища в школі та попередження протидії булінгу» | Березень 2021 | Класні керівники |
22. | Розміщення «Скриньки довіри» та постійний моніторинг звернень | Протягом року | Стельмах Н.С. Кириченко А.С. |
Батьківський лекторій «Розвиток комунікативних навичок у підлітковому віці» | Квітень | Тибольчук А.Г. | |
23. | Години відвертого спілкування за участю шкільного офіцера поліції «Булінгу не місце в дитячому середовищі. Права та відповідальність» | Протягом року | Тибольчук А.Г. Класні керівники 1-11 класів |
25. | Проведення відеолекторіїв за участю представника Центру «Сім‘ї» Солом‘янського району | Протягом року | Тибольчук А.Г. |
26. | Проведення моніторингу безпечності та комфортності закладу освіти шляхом анкетування | Протягом року | Тибольчук А.Г. Кириченко А.С. |
28. | Година спілкування «Агресія як прояв насильства» | Листопад | Кириченко А.С. |
29. | Бесіда «Конфлікт та його наслідки» | Лютий | Кириченко А.С. |
30. | Година спілкування «Кібербулінг як проблема порушення прав людини» | Грудень | Кириченко А.С. |
31. | Година спілкування профілактика цифрової залежності серед учнів. Небезпеки віртуального простору «Безпечний інтернет» | Березень- Квітень | Кириченко А.С. |
32. | Розвивальне заняття «Стоп булінг» | Травень | Кириченко А.С. |
33. | Година спілкування «Агресія як прояв насильства» | Листопад | Кириченко А.С. |
34. | Бесіда «Конфлікт та його наслідки» | Лютий | Кириченко А.С. |
35. | Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» | Вересень | Стельмах Н.С. |
36. | Проведення занятть з елементами тренінгу «Протидія булінгу в дитячому середовищі» | жовтень | Стельмах Н.С. |
37. | Виховна година «Скажи – «Ні!» булінгу» | Протягом навчального року | Стельмах Н.С. |
38. | Година спілкування на тему: «Кібербулінг» | листопад | Стельмах Н.С. |
40. | Проведення години спілкування для 5-6 класів «Риси толерантної особистості». | Протягом навчального року | Стельмах Н.С. |
41. | Розгляд заяв про випадки булінгу | За заявою | Адміністрація школи |
42. | Сеанси медіації (примирення) | За потребою | Соціально- психологічна служба |